reklama

Ak by som maturovala dnes...

...tak z literatúry by to bolo za jedna...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Tak ako každú stredu, aj dnes som ráno neochotne vstala, aby som zbavila svoju hlavu mastnoty dvoch upotených dní. Niežeby bolo vonku nejako obzvlášť horúco, ale pri mojej novej učeniachtivej nálade som sa vcelku zapotila. Jednostaj zdvíhať ťažké knihy, zakladače, zošity, nezabudnúť sa napiť, opäť zdvíhať a premiestňovať zošity, listovať v nich, nezabudnúť sa napiť, písať, písať, písať, nezabudnúť ísť na záchod... Človeku to dá zabrať. A ešte to premýšľanie. Veď nie na darmo sa hovorí, že človeku sa pri tuhom rozmýšlaní parí z kečky. Aj mne sa parilo, a preto je streda hlavuumývacím dňom.

Tak ako každú stredu, šla som do školy až na druhú hodinu. Stihla som svoju obľúbenú električku č. 17, ktorá mi uľahčuje život tým, že ma odvezie na zastávku, ktorá je od mojej školy vzdialená sotva 50 m. Pre nás unavených, stále sa učiacich študentov je takáto maličkosť veľmi dôležitou súčasťou dňa. Pre mňa veľmi dôležitou súčasťou každej stredy. Streda je jednoducho veľmi výnimočný deň. Kedy inokedy sa mi naskytne možnosť sedieť ráno v mhd bez výčitiek, že nejaká babka kvôli mne dostane kŕč do nohy pri ranných nákupoch v supermarkete?

Tak ako každú stredu, tak aj dnes som mala 4 hodiny, ktoré pre mňa nemajú už vôbec nijaký význam (možno s výnimkou TV, kde som sa po dlhom čase vybúrila pri plieskaní do volejbalky a poodierala si stehná pri pokuse o šplh na lane). Počas týchto štyroch hodín, ktoré musím presedieť v škole sa premiestňujem po škole a hľadám čo najmenej hlučné miesto, kde by som sa mohla venovať štúdiu toho, čo chcem, respektíve toho, čo potrebujem. Bohužiaľ, takýchto miest je čoraz menej a menej. Každé nové, ktoré objavím je na ďalšiu hodinu obsadené mojimi spolužiakmi, ktorí ho náhodou tiež objavia. A tak sa zo mňa stáva študent – kočovník, prenášajúci všetky svoje ťažké knihy z triedy do študovne, zo študovne na terasu, z terasy pod balkón, z pod balkóna na chodbu, z chodby na záchod... atď.

Tak ako každú stredu odchádzam na obed... hups, oprava – dnes som na obede výnimočne nebola. No, vlastne, keď sa nad tým zamyslím, o nič som neprišla...

Tak ako každú stredu prichádzajú na rad jediná zmysluplná dvojhodinovka dňa. Literatúra. Dnes som celé svoje štvorhodinové snaženie (respektíve trojhodinové, pretože predsalen som necelú hodinku pobudla na telesnej) venovala učeniu sa na dopisovačku zo Slovenskej prózy po 1945. Tá prišla na rad až v druhej časti dvojhodinovky. Predchádzalo jej, ako inak, skúšanie. Dnes to bol Vývin slovenského románu a Slovenská katolícka moderna . Kupodivu druhú tému som si opakovala deň, či dva predtým, takže som to vedela. Čiže po absolvovaní písomky, ktorá dúfam dopadla lepšie ako väčšine triedy pred mesiacom (rozumej - 20 bodov am menej z 50), som zašla za profesorkou a spýtala som sa, či by som nemohla z tej SKM odpovedať už dnes. Vyhovela mi a tak som absolvovala akoby skušobnú maturitu. Literárna časť otázky šla myslím hladko, ale pri jazykovej som to trošku pototo... Ale tak vraj by to bolo za jedna.

Tak ako každú stredu, prišla som domov mŕtva a moja učeniachtivá nálada sa vytratila niekde pri prestupovaní z električky do preplnenej autobusu č. 32. Tak snáď ju niekedy ráno na ceste do školy pochytím... Inak bude so mnou AMEN.


Marína Koniarová

Marína Koniarová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

- 26 ročná- s veľkými snami a s malou dušou ich realizovať- ponáhľať sa treba pomaly Zoznam autorových rubrík:  Keď som skrytá v poéziiKeď som skrytá v úvaháchKeď som skrytá vo fantáziiKeď sa neskrývamKeď sa ovce opäť zišliSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu